Utveckling av varumärke

Elon

Uppdraget för Elon Nordstan handlade om att bygga närvaro och förtroende över tid. Snarare än snabba kampanjer. Vi har tagit fram fram ett tydligt innehållsupplägg som kombinerar aktiviteter, tävlingar och produktlyft med personliga och vardagsnära format. Målet är att skapa en röst som är enkel, hjälpsam och igenkännbar.

Bransch

Detaljhandeln

Tjänster

Filmning
Redigering
Planering
Strategi
Annonsering
Varumärkeshantering

År

2025-nuvarande

Kanal

Vilka är Elon?
Elon Nordstan är en ny etablering av varumärket inne i köpcentrumet. I samband med att man öppnar ännu en enhet i Nordstan var ambitionen att komma ut mer via sociala medier.

Elon Nordstan fokuserar mycket på att arbeta personligt och nära sin publik. Något som vi har arbetat med att få fram på både Meta och TikTok, genom innehåll som visar människorna i butiken, lyfter produkter på ett naturligt sätt och aktiverar följarna i vardagen.
Mission
Fokus inledningsvis har varit att komma ut och testa olika koncept för att se vad som får bäst respons. Vi arbetar med att ta fram och publicera innehåll som är personligt och enkelt. Fokus ligger på att lyfta teamet i butiken, visa produkterna på ett tydligt sätt och skapa aktivitet genom tävlingar och återkommande format.

TikTok har varit den drivande kanalen för att nå räckvidd och viralitet snabbt, medan Instagram och Meta används mer långsiktigt för att bygga igenkänning och relation över tid.

Såhär ser det ut på de sociala plattformarna!
Instagram, Facebook & Tiktok
Elon
Pengar - Mikael Ramel
Lansering av nya produkter
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
Elon
Pengar - Mikael Ramel
Promotion och kampanjer
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
Elon
Pengar - Mikael Ramel
Visionen bakom varumärket
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
MOVSOCIAL