Utveckling av varumärke

Sannegården

Våra nuvarande kunder Sannegården (som också råkar vara Sveriges godaste Pizza-kedja) behövde arbeta mer med sin marknadsföring. Tillsammans kom vi igång med Instagram och Tiktok som vid uppstart var nästintill helt inaktiva.

Bransch

Restaurang och livsmedel

Tjänster

Filmning
Redigering
Planering
Strategi
Grafisk design
Varumärkeshantering

År

2024-nuvarande

Kanal

Vilka är Sannegården?
Med mer än 30 enheter behövde Sannegården skapa ett tydligare varumärke, och kommunicera ett enat budskap restaurangerna sinsemellan. Fokus på inläggen blev personal, hantverket och gäster, en kombination som har kommit att generera över 100 000 visningar i månaden.
Mission
På Sannegården har fokus legat på att hitta personligheten snarare än att skapa karaktärer. Vi har jobbat nära communityt, testat oss fram och byggt vidare på det som faktiskt funkar. Humor har varit kärnan, snabba klipp, internskämt och idéer som vuxit fram tillsammans med följarna.
Resultatet? En tydlig, humorbaserad strategi som verkligen funkar med över 5miljonor organiska visningar.
Såhär ser det ut på de sociala plattformarna!
Instagram, Facebook & Tiktok
Sannegården
Pengar - Mikael Ramel
text
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
Sannegårdens
Pengar - Mikael Ramel
text
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
Sannegårdens
Pengar - Mikael Ramel
text
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
MOVSOCIAL